11.07.2011

Varolmayan 45'likler Serisi #2 Mirkelam - Bahsettiğim Rastlantılar

Sanal 45'lik (2011 AA Homemade/Siyah Plak)
A Yüzü: Bahsettiğim Rastlantılar -Mirkelam
B Yüzü: Aşk Hikayesi -Ayhan Sicimoğlu Feat. Mirkelam


Varolmayan 45'likler serisinde bu kez Mirkelam var. Bundan 3-4 yıl önce bu sanal 45'likler fikrini bende uyandıran isimdi Mirkelam... Eğer 45'likler dönemi olsaydı; Mirkelam'ın ilk albümünden itibaren hangi şarkılarının bu plaklara seçilebileceğine dair epey kafa yormuştum. Mirkelam'ın çeşitli tribute albümler ve başka sanatçıların albümlerinde seslendirdiği şarkıların B yüzleri için ideal seçim olacağına kanaat getirmiştim. Bu ilk "varolmayan" Mirkelam 45'liğinin B yüzü için seçtiğim parçayı da zaten Ayhan Sicimoğlu'nun 2006 tarihli albümünden aldım. Bestesi Panamalı müzisyen Carlos Eleta Almaran'a ait olan Historia De Un Amor adlı şarkı 60'ların sonlarında ülkemizde Ertan Anapa'nın sesinden Bütün Dualarım Seninle adıyla çok sevilmişti. Sözlerini Sezen Cumhur Önal!ın yazdığı bu versiyonu aynı yıllarda Berkant ve birkaç sanatçı daha plak yaptı. Yıllar sonra Yaşar şarkıyı cover'lamak istediğinde Sezen Cumhur Önal'dan gerekli izni alamadı ve sözlerini biraz değiştirerek Bütün Rüyalarım Seninle şeklinde söyledi. Ayhan Sicimoğlu, Friends & Family'de orijinal sözleriyle yer verdiği şarkıya ayrıca yepyeni Türkçe sözler yazdırdı ve bonus track olarak albümünün sonuna ekledi. Historia De Un Amor'un Türkçe karşılığı olan Bir Aşk Hikayesi bu yeni yorumun da adı aynı zamanda. Mirkelam şarkıyı çok iyi yorumlamasına rağmen ben şahsen Ertan Anapa'nın yorumunu tercih ederim.
Varolmayan Mirkelam 45'liğimizin A yüzünde yer alan Bahsettiğim Rastlantılar ise sanatçının beşinci albümü Mutlu Olmak İstiyorum'da yer alıyor. Hemen tüm Mirkelam albümleri gibi bu albümün de hak ettiği ilgiyi görmediğini düşünüyorum açıkçası. Albümün en "sıradan" şarkısı diyebileceğim Asuman Pansuman'ın çıkış şarkısı olarak seçilmesi bence bu ilgisizlikte önemli bir rol oynamıştı. Bahsettiğim Rastlantılar albümdeki diğer güzel şarkılar gibi sadece sınırlı sayıda müziksevere ulaşabildi. Unutulmaya yüz tutmuş bu şarkıyı tekrar hatırlamamızın tam zamanıdır diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok: