3.05.2011

#81 Sezer Güvenirgil - Aşktan da Öte

45'lik Plak (Öncü 0009)
A Yüzü: Aşktan da Öte (Melih Kibar/Çiğdem Talu)
B Yüzü: Yazık Değil mi? (Melih Kibar/Çiğdem Talu)

Bu yazının yazıldığı gün, Kanaltürk'te yayınlanan Derya Baykal'ın programı Derya'nın Dünyası'na katılan konuklarından biri Sezer Güvenirgil'di. Tam da bu sayfada yer alacak resimleri hazırladığım dakikalara denk gelen bu programda Güvenirgil'in hâlâ ne kadar genç göründüğünü görmek beni oldukça şaşırttı. Zira sanatçının Ekrem Bora'yla başrolünü paylaştığı ve Osman Seden'in yönettiği ilk filminin çevrim yılı ta 1963'e uzanıyor. Vikipedi'de ilk filmi olarak 1966 tarihli Beş Fındıkçı Gelin yazıyor olsa da Güvenirgil'in sinemaya girişi aslında daha da eski (İşin tuhafı, Vikipedi'de yazdığı gibi sanatçının doğum yılının 1949 yılı olduğunu kabul edersek; henüz 14 yaşındaki çocuk yaştaki bir kızın o günlerde 31 yaşında olan Ekrem Bora'nın sevgilisi yapıldığını da kabullenmemiz gerekiyor)...
Sezer Güvenirgil ilk filminden sonra kısa bir süre sinema salonlarından uzaklaşır. Geri dönüşü, Milliyet Gazetesi tarafından düzenlenen Türkiye Güzeli Yarışması'nda üçüncü seçileceği 1966 yılında gerçekleşir. Güvenirgil aynı yıl Ses Dergisi'nin Kapak Kızı da seçilir. Böylece Yeşilçam'a sağlam adımlarla sıkı bir geri dönüş yapar. 1972'ye kadar peşpeşe çevrilen 10'larca filmin ardından Yeşilçam'da ibrelerin seks filmlerine doğru kayması nedeniyle Güvenirgil sinema salonlarından sahnelere transfer olmaya karar verir.
Sezer Güvenirgil, 70'li yıllarda şov yıldızları arasında oldukça yaygın bir eğilim olan sinemadan sahnelere transfer olayını gerçekleştirdikten sonra bir de "plak sahibi olma"sının kendisine getireceği avantajları düşünür ve Çiğdem Tunç'la Melih Kibar'ın kapısını çalar. O günlerde Erol Evgin'le birlikte yaptıkları ortak çalışmalarla büyük bir başarı kazanmış olan ikili Güvenirgil'e ellerinde bulunan Aşktan da Öte ve Yazık Değil mi? adlı iki şarkılarını verir. Güvenirgil stüdyoya girerek seslendirdiği bu iki güzel şarkıyı 1978 yılında Öncü Plak etiketiyle 45'lik plak olarak piyasaya çıkartır.
Plak piyasaya çıkar çıkmaz büyük ilgi görür. Hey dergisi plağa beş üzerinden dört yıldız verirken "Sezer Güvenirgil'in ilk plağında gelecek için büyük umut vaad ettiği"ni belirtir. "Aşktan da Öte'nin nefis bir beste olduğu"nun altını çizen dergi, "Sezer Güvenirgil'in de bestenin hakkını çok iyi verdiği"ne dikkat çekmeyiş ihmal etmez.
A yüzünde Aşktan da Öte, B yüzünde ise Yazık Değil mi? adlı iki Melih Kibar/ Çiğdem Talu çalışmasının yer aldığı ilk Sezer Güvenirgil 45'liği yayınlandıktan kısa bir süre sonra Hey dergisinin listelerine de girer; 20 şarkılık Haftanın 45'likleri listesinin zirvesine çıkamasa da ilk üç sıraya kadar yükselmeyi başarır.
İlk plağı yayınlandıktan sonra, zaten her daim arasının iyi olduğu müzik ve magazin basınıyla arası daha da iyi olan Güvenirgil 1978 yılının Eylül ayında Hey dergisine bir kez daha kapak olur. "Sezer Güvenirgil 'Bale'ye dönüyor" başlığının yer aldığı kapakta nedense deniz kenarında mayolu bir poz verme ihtiyacı hisseden Güvenirgil istemektedir. Eski bir balerin olduğu için eski formuna en fazla dört ay içinde döneceğini düşünen sanatçının hesabı ne yazık ki tutmaz ve bir yıl sonra Eylül 1979 tarihinde yine aynı dergiye, yine "Sezer Güvenirgil baleye dönüyor" başlığıyla bir kez daha kapak olur (Bu ikinci "dönüş" müjdesi Hey dergisinin kapağında bu kez daha inandırıcı bir kıyafet olan balerin giysileriyle desteklenmiş!).
Sezer Güvenirgil'in müzik kariyeri sahnelerde uzun süre devam etmiş olsa da plaklar üzerinde sadece bu ilk 45'liği ve 1982 yılında Yaşar Plak tarafından yayınlanacak olan "Mutluluğun Bedeli" adlı 33'lüğüyle sınırlı kaldı. Ne Aşktan da Öte ne de Yazık Değil mi? bugüne kadar Sezer Güvenirgil'in sesinden CD formatına aktarılmadı. Hayranları 1990'lı yılların sonlarında o günlerde evli olduğu arabesk şarkıcısı Yunus Bülbül'le birlikte hazırladığı Bücür Cadı adlı dizi sayesinde Güvenirgil'i uzun süre ekranlarda izlemek şansını (ya da diziyi göz önüne alırsak; şanssızlığını) yakaladı.

Hiç yorum yok: