16.04.2011

#84 Mehmet Pekün - Zor Dostum Zor

45'lik Plak (Kent/ stx 1115)
A Yüzü: Zor Dostum Zor (Ülkü Aker/ Mehmet Pekün)
B Yüzü: Kalbine Sor (Ülkü Aker/ Mehmet Pekün)

Hey dergisi tarafından sesi Al Stewart ve Robin Gibb'e benzetilen Mehmet Pekün, 1976 yılında yayınlanan ilk 45'liğinde sözlerini kendisinin yazdığı Bak Bana ve Dinle Arkadaş adlı iki yabancı besteyi seslendirmişti. Fazla başarılı olamayan ve az sayıda satan bu ilk plaktan iki yıl sonra kaydettiği ikinci 45'liğinde ise Pekün, sözlerini Ülkü Aker'in yazdığı kendine ait iki besteye yer verdi. Sonuç; hem eleştirmenler nezdinde hem de tiraj açısından tam bir başarı... Hey dergisi; tam beş yıldız verdiği Zor Dostum Zor'u "Haftanın, hatta ayın plağı olmaya aday bir 45'lik" olarak değerlendirdi.
Can alıcı sözler, akıcı müzik, birinci sınıf vokal ve ilginç orkestrasyonla Pekün'ün iyi bir çıkış yapabileceğini düşünen Hey dergisi yazarları yanılmadılar ve Zor Dostum Zor 1978 yılının en çok satan plaklarından biri oldu. Aynı derginin listelerinde haftalarca 1 numarada kalmayı başaran plak yıl sonu geldiğinde de sahibinin yüzünü güldürdü. Mehmet Pekün 1978 Hey Oskarları anketinde Yılın Ümit Veren Şarkıcıları dalında Ayşe Mine'nin ardından ikinci sırada yer alırken, Zor Dostum Zor da Yılın 45'lik Plakları sıralamasında yedinci oldu.
Mehmet Pekün 1980 yılında Zor Dostum Zor'a cevaben yazdığı Sabret Dostum şarkısıyla aynı adı taşıyan ilk LP'sini yayınladıktan sonra bir süre suskun kaldı. 80'li yıllarıın ortalarına doğru, o günlerde her yanı kaplamış olan Taverna akımına uyarak piyanosunun başına geçen Pekün arabeskle yoğrulmuş bir tarzla geri döndü.
Sanatçı, Taverna ve Arabesk arasında gelip giden iki LP ve birkaç kasetin ardından 80'li yılların sonlarında tekrar sessizliğe gömüldü.

Hiç yorum yok: