7.11.2009

Homemade productions #1: Heartprints

Heartprints
01- Poor Misguided Fool - Starsailor
02- Dark Shines - Muse
03- I Think I Smell Like A Rat - White Stripes
04- Knives Out - Radiohead
05- Extreme Ways - Moby
06- Woke Up In The Morning - Alabama3
07- Last Orders - Arab Strap
08- Beyond The Pale - 16 Horsepower
09- You Cut Her Hair - Tom Mc Rae
10- Sheep - Bonnie 'Prince' Billy
11- I Remember When - The Coral
12- Dance Me To The End Of Love - Thalia Zedek
13- One More Cup Of Coffee - White Stripes
14- Micro Cuts - Muse
15- Joleen - White Stripes
16- Sing - Travis
17- Ocean Spray - Manic Street Preachers
18- Glimmer - JJ 72
19- Spanish Man - The Coral

Yukarıdaki logoda sıralanan ve bu sayfalarda yer vermeyi planladığım formatlardan biri olan Elemeği/ Göznuru (ya da "Homemade") albümlerden ilkine nihayet sıra geldi. Hiç radyo dinlemeyen biri olarak hayatım boyunca ne dinleyeceğime hep kendim karar vermişimdir. Bu takıntım yüzünden (ki bu yüzlerce takıntımdan sadece bir tanesi) her daim kendi karışık albümlerimi kendim yapmışımdır. Karışık kaset ya da karışık CD kaydetmek aslında oldukça yaygın bir alışkanlık. Benim karışık albümlerimin başkalarınınken farkı onlar için yaptığım özel kapaklarıdır diyebilirim. "Bu sayfaya koyduğum ilk sanal albüm"üm tahmin edersiniz ki "hazırladığım ilk sanal albüm"üm değildi. Heartprints adını taşıyan bu toplama CD'yi yanlış hatırlamıyorsam 2003 yılında kaydetmiştim. Bu yüzden içindeki en yeni şarkı 2002 tarihini taşıyor. Albümün ismini ise Black Heart Procession'ın dördüncü albümünde yer alan Fingerprints şarkısından esinlenerek koymuştum. Bu şarkıyı ya da BHP'dan başka bir şarkıyı neden albüme dahil etmemişim şu an hatırlamıyorum ne yazık ki. White Stripes'ın üç şarkısıyla ağırlığını koyduğu bu toplama; en mutlu gününde sevdiği adamla kilisede evlenirken öldürülmek istenen "gelin"in halet-i ruhiyesini yansıtıyor adeta. Bu bir anlamda benim, 2000'li yılların ilk yarısındaki olağan ruh halimdi diyebilirim. Albüm için hazırladığım kapak da zaten bu ruh halimi oldukça net bir şekilde ortaya koyuyor.

Hiç yorum yok: