24.07.2009

En çok sevdiğim 10 Michael Jackson 45'liği #2- Billie Jean


Vinyl Single:
Side A: Billie Jean
Side B: It's A Falling In Love - UK Version
Side B: Can't Get Outta The Rain - US Version
Billie Jean tüm dünyadaki müzikseverlerin ortak kanaatine göre "Gelmiş geçmiş En Sevilen Michael Şarkısı" oldu diyebiliriz. 45'lik olarak Amerika'da ve İngiltere'de farklı B yüzüyle piyasaya çıkan Billie Jean yayınlandığı dönemde hemen her ülkenin single listelerinde 1 numara olmayı başarmıştı. Hatta şarkı Amerika ve İngiltere'de aynı hafta zirveye yerleşmişti. Bu durum aşağıda yer alan Alman Bravo dergisinin listelerinde de açıkça görülüyor.

Aşağıdaki 3 Aralık 1984 tarihli 5 sayılı Hey dergisi haberinde de yer aldığı üzere Billie Jean ülkemizde de o dönemler çok sevilmişti.

Şarkı 2008 yılında King Of Pop albümünün Türkiye versiyonu için Sony Müzik ve MTV Türkiye'nin birlikte düzenledikleri ankette de ilk sırada yer aldı. Ben de herkes gibi 80'li yılları bu şarkıyı dinlemekle geçirdim. Hatta bana kalırsa 80'li yıllar denince akla gelen ilk şarkıdır Billie Jean. Bu görüşümü 2007 Mart tarihli 5 numaralı Billboard dergisindeki yazımda da dile getirmiştim.

Billie Jean, 22 numarada Beat It'in yer aldığı 7 Aralık 2000 tarihli, Rolling Stone dergisinin MTV ile ortaklaşa düzenlediği En İyi 100 Popüler Şarkı sıralamasında beşinci sırada yer aldı. Yesterday ile The Beatles'ın ilk sırada yer aldığı 100 şarkılık listenin ikinci sırasında Satisfaction ile Rolling Stone vardı. Smells Like Teen Spirit ile üçüncü sırada bulunan Nirvana ve Like A Virgin ile dördüncü sırayı kapan Madonna'yı Michael Jackson izliyordu. Michael'ın ilk 100'deki üçüncü şarkısı ise 82. sırada kendine yer bulan Rock With You şarkısıydı.

Thriller'ın 25. yıl özel baskısının yayınlandığı günlerdeyse NTV'de yayınlanan Gece- Gündüz programı Michael Jackson'ın bu albümünün neden bu kadar sevildiğini bazı müzik yazarlarına sormuş ve ben de fikirlerimi aşağıda yer alan videoda dile getirmiştim.

Hiç yorum yok: