28.07.2010

Sevil & Vural- Bir Sana Bir Bana (Mamy Blue)

45'lik Plak (Sayan FS 278)
A Yüzü: Bir Sana Bir Bana (Mamy Blue)
B Yüzü: Unutma Sen

Mamy Blue'nun (benim bildiğim) üçüncü ve son yerli versiyonu 1971 yılında Sevil- Vural ikilisinden geldi. Farklı sözlerle Türkçe'ye aktarılmış üç farklı Türkçe yorumun içinde en zayıf kalanı da Sevil- Vural ikilisine ait, bana kalırsa... 8 Aralık 1971 tarihinde yayınlanan 3 no.lu Hey dergisine verilen bir ilanla piyasaya çıktığı duyurulmuş olan bu 45'lik plağın aynı derginin listelerine girip girmediğini bilmiyorum. Plak aradan birkaç ay geçtikten sonra 22 Mart tarihli Hey dergisinin "Sizin İçin Dinledik" köşesinde eleştirilerek sadece iki yıldıza layık görüldü. "İyi niyetle yapılan ama yeterince doyurucu olmayan bir plak" olarak değerlendirilen bu 45'liğin B yüzünde yer alan Unutma Sen ise "Azeri parçalarının o güzel kıvraklığı"nda bulunur. (Ne yazık ki tüm araştırmalarıma rağmen bu şarkının kaydını bulamadığım için şu an için bu sayfaya koyamadım.)
O yıllarda birlikte yaşayan Sevil ve Vural çifti, Bir Sana Bir Bana yayınlandıktan bir süre sonra bir ayrılık dönemine giriyorlar. 30 Ağustos 1972 tarihli Hey dergisinin üçüncü sayfasında yer alan habere göre bu ayrılık döneminde Sevil, 8 yıllık arkadaşı Ayla ile bir ikili kuruyor. Ancak Sevil, eski sevgilisi Vural'la kısa sürede tekrar barışınca önceki iki "ikili" yerine bu sefer bir üçlü kuruluyor.Bildiğim kadarıyla Sevil ve Ayla ikilisi daha sonra Vural'la yollarını tekrar ayırıyor ve yollarına ikili olarak devam ediyorlar. Hatta 1974 yılında Barış Manço'nun prodüktörlüğünde Bebek ve Irgat adlarındaki iki şarkıyı bir 45'lik plak olarak yayınlıyorlar.Vural Cantürk ise başkalarıyla, yine grup elemanlarının isimlerinin yan yana dizilmesinden oluşan isimlere sahip yeni gruplar kurmayı sürdürüyor. 15 Ağustos 1973 tarihli Hey dergisinde tam sayfa tanıtılan Vural- Füsun- Teoman üçlüsü bu grupların ilki... (Bu grupta yer alan Füsun Özben'i, geçtiğimiz aylarda Show TV'nin "Yemekteyiz" programında yarışmacı olarak izledik. O haftanın yarışmacıları arasında manken olduklarını iddia eden iki genç vardı. Bu yarışmacılardan yemek masalarında sürekli gözlüğüyle oturanı, artık epey kilo almış Füsun hanımın arkasından "onun bir zamanlar manken olduğuna inanmadığını" zikretmişti. Mankenliğin "best model" yarışmalarıyla başladığına inanan bu arkadaş eğer "Turist Ömer Uzay Yolunda" filmini izlemiş olsaydı Füsun hanımı Uhura rolünde de görme imkanı bulurdu.)Aynı derginin 13 Aralık 1976 tarihli sayısında yer alan haberden yola çıkarsak Vural- Füsun- Teoman üçlüsünün yerini kısa bir sonra Vural- Jale- Teo'ya bıraktığı anlaşılıyor. Üç yıl kadar birlikte sahneye çıkan bu üçlünün dağılmasının ardından Vural Cantürk daha önce Başak adıyla şarkıcılık yapmakta olan Sibel'le bir araya geliyor ve bu sefer tahmin edebileceğiniz gibi Vural& Sibel ikilisi doğuyor.

2 yorum:

musicc dedi ki...

şindi hatırladım bu gacıyı. Komutan'ı deli etmişti bu kabak lazanyası değil diye. Durmadan yurtdışını anlatıyordu :)) Yüz olarak biraz deforme olduğu için kimse inanmadı manken olduğuna tabi

Ayrıca füsun ve teoman niye uniseks giyiniyorlar. Vural niye giyinmiyor, ayrıca bu fizikle ünlü olamamasına şaşırdım vural bey'in

fusun olgac dedi ki...

FÜSUN VURAL TEOMAN ÜÇLÜSÜ

BEN FÜSU OLGAÇ YUKARIDA SOYADIMI YANLIŞ YAZMIŞSINIZ DÜZELTİRSENİZ SEVİNİRİM..
RESMİN YANINDA HER BİRİMİZİN BİYOGRAFİSİ DE YAZILIDIR..
SEVGİLİ RAHMETLİ VURAL CANTÜRK'Ü BURDAN AYRICA RAHMETLE ANIYORUM..
SEVGİLER..